mandag den 13. juni 2011

Melbourne on my mind

Sikke en uge jeg har haft i Melbourne! Og nu får jeg oven i købet et par dage mere! På grund af en askesky fra Chile, var alle fly aflyst fra Melbourne idag. Så jeg kom ikke hjem til Perth som planlagt, men måtte i stedet ringe min søde moster op og høre om hun ikke liiiige kom ud og hentede mig i lufthavnen, hvor hun havde droppet mig af kort tid forinden. Så jeg kan nyde et par dage mere med min dejlige familie. Er blevet ombooket til onsdag aften kl 22.45, så lander i Perth kl. 00.50...

Men her er et lille udpluk fra min uge her i Melbourne. 
Jeg ankom mandag eftermiddag og blev modtaget af familien Vester Fraser. De ser sådan cirka sådan her ud:

Oscar og Felix giver et lille show efter aftensmad
Tirsdag var jeg med min lille fætter Felix til svømmetræning og han var blevet rigtig dygtig.

Den lille fisk
Vejret var ikke super i Melbourne, da jeg ankom. Faktisk regnede og haglede det hele tirsdagen. Men derfor skulle vi da stadig lige et smut forbi stranden. Det var en lidt kold fornøjelse, så vi droppede at hoppe i vandet.

Felix og jeg ved de små "beach houses" ved Brighton Beach
Onsdag var der dømt shopping i centrum af Melbourne. Begge mine fætre var i skole og børnehave, så Lisbet og jeg havde hele dagen for os selv. Så vi var i mange, mange butikker og spiste frokost på en lille fransk café. 

Moster Lisbet
Det gik dog ikke kun op i butikskiggeri, vi var skam også meget kulturelle og var på hele to kunstmuseer. Der var en rigtig sjov udstilling om "The Moving Image". Lisbet og jeg lavede vores egen lille film, som kan ses ved at trykke her . På det andet kunstmuseum var der en spændende udstilling om aboriginal kunst.

Nogle af mine yndlings værker fra udstillingen
En af de andre udstillinger havde mere moderne australsk kunst og der var nogle ret sjove værker imellem.
Man skulle næsten tro at de var virkelige. Værk af Ron Mueck.
Og for Star Wars fans
Darth Vader
Jeg skulle selvfølgelig også prøve de lækre små cupcakes fra Little Cupcakes. Vi kunne ikke helt bestemme os, så det blev til 12 cupcakes!! I kan tro drengene blev glade, da vi kom hjem med dem.

Yummie in my tummy
I 2004 var jeg i Japan på et udvekslingsophold med Lions Club i 4 uger. Her mødte jeg Jessica og Nancy, der begge er bosat i Melbourne. Det lykkedes os at finde en dag, hvor vi alle 3 kunne mødes til middag inde i byen og catche up på hinandens liv. Som I nok kan forestille jer, gik snakken i timevis, og tilsidst spurgte tjeneren med en meget bestemt tone, om vi ikke skulle have vores regning. Vi tog hans pæne hentydning til os og sagde vores sidste farvel over en øl på en nærliggende bar.

Nancy, mig og Jessica
Vejret i Melbourne blev meget bedre torsdag og over hele weekenden, så vi var ude at nyde det fantastiske solskinsvejr. Blandt andet tilbragte vi noget af søndagen (min sidste dag i Melbourne) i botanisk have. Efter  vores gåtur bød Lisbet og Damian på eftermiddags scones med syltetøj, cream og varm kakao til. MMmmm! Om aftenen stod den på lækker middag. Jeg er i det hele taget blevet forkælet igennem hele mit ophold her i Melbourne :-)

På legeplads

Ingen kommentarer:

Send en kommentar