søndag den 26. juni 2011

På udflugt i King's Park

Lørdag morgen vækkede Simon mig kl 6 og synes at det var en super god idé at gå ned og se solen stå op ved Swan River. Så meget morgen groggy og modvilligt hoppede jeg i tøjet og gik med ned til vandet. Må indrømme at det var et ret flot syn og også det værd, selvom jeg skulle ud af sengen kl 6.

Swan River
Morgengrimme mennesker
Resten af lørdagen gik med at få ordnet en masse praktiske ting inden afrejse, men vi fik også tid til at gå en laaang tur i King's Park. På vej til King's Park gjorde vi nogle stop på campus.

Simon ved Samfundsvidenskabeligt Fakultet
Og jeg ved Juridisk Fakultet
Og her er et bevis på at efteråret/vinteren også er kommet til Westren Australia.

Efterårsfarver på campus
Vi så også en meget mystisk guldfisk med en svulst på hovedet, som jeg også lige synes skal med på bloggen:

Appetitligt
Og her er den kæmpe hovedbygning, Winchester Hall:

Winchester Hall
Efter at have leget paparazzi på campus nåede vi endelig til King's Park. Her gik vi en tur i Botanisk Have og vi prøvede også deres Tree-Top-Walk, som er en lang bro oppe i trækronerne.

Udsigt fra King's Park Tree-Top-Walk.

Vejen hjem bød også på lidt dyreliv. Her en sort svane ved Swan River:


Desværre var der også efterladenskaber fra dyr... Nok som jeg travede raskt afsted følte jeg pludselig en ulækker fornemmelse under min ene sandal (dvs næsten bare fødder) og gled hen ad græsset. En hundelort! Og en grøn en af slagsen, der havde camoufleret sig i græsset. Simon synes det var hylende morsomt og havde lagt sig ned og rullet rundt af grin, hvis det ikke var for risikoen for flere hundelorte.

I fuld gang med at prøve at redde min sandal...
Heldigvis sluttede dagen ikke med at jeg trådte i en hundelort. Om aftenen inviterede Simon på 3-retters menu på indisk restaurant. Mmmmm, det var lækker mad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar