onsdag den 30. marts 2011

En weekend i vinland (del 2)

"Bedre sent end aldrig" må vist siges at være et passende udtryk for hastigheden af nye blogindlæg. Vi har mange gode undskyldninger, men dem gider vi ikke bruge tid på. Det er snart ved at være et stykke tid siden at vi var på tur ned sydpå, men her følger anden del af fortællingen.

Vi tog som sagt afsted om fredagen og kørte sydpå. Lørdag morgen vågnede vi tidligt op i Yalgorup National Park, til endnu en dag med solskin og varme. Da vi nu var i en stor national park, synes vi at det kunne være sjovt at tage en af de mange gåture, der er i parken. Så det var på med vandreskoene fra morgenstunden, en peanutbutter mad i hånden (jeg fik dog marmelade på maden, da jeg stadig var bange for at blive overfaldet af flere pungrotter) og så afsted ud i den australske natur.

Puha, hele 6 km
Der gik dog ikke lang tid efter vi var kommet ud på stien, før Simon synes det var lidt af en udflugt vi havde begivet os ud på. Puha, det er hårdt at gå i sand og 6 km er altså virkelig langt. Det blev ikke bedre, da vi så denne bakke:

Stejl bakke
Meeeen, vi klarede os hele vejen op og udsigten var smuk udover søen.

På vores tur rundt i nationalparken hørte vi mange lyde inde i skoven fra dyr vi ikke kendte og vi var også heldige at se en emu. Den var dog alt for hurtig til at vi kunne nå at tage et billede af den.

Skoven var en blanding af eukalyptus træer, palmer og en masse andre planter vi ikke er vant til
Da vi kom tilbage til lejren mødte vi dette kæmpe firben/øgle af en art. Det lå og solede sig foran toilettet. Så jeg gik i en MEGET stor bue udenom. Man ved jo aldrig med de australske dyr...

Efter vores tur var klokken nærmet sig 9 og det var tid til at komme videre i dagens tekst. Så vi kørte ud af bumle-vejen igen i vores Krigsmaskine.

Bumle, bumle, bumle
Vi satte i retning mod Cape Naturaliste, der ligger smukt ude ved klippekysten.

Cape Naturaliste
Da vejret jo som sagt var godt, havde vi medbragt vores madpakker, så vi kunne sidde og kigge ud over vandet, mens vi spiste vores mad. I rette sæson kan man også se hvaler ved denne kyststrækning, men selv med mine specielle briller kunne jeg ikke få øje på en eneste hval.

Batman-briller
På vej ned sydpå havde vi investeret i noget snorkeludstyr, så det måtte jo afprøves! I "byen" Yallingup, ikke langt fra Cape Naturaliste, er der et koralrev meget tæt på kysten, der er ideelt til at snorkle. Så vi iførte os maske og fødder og sprang i! Vi så mange spændende farverige fisk og også en mærkelig KÆMPE søsnegl.

Om eftermiddagen tog vinden til og mens jeg dasede på stranden i eftermiddagssolen, tog Simon ud og surfede med sit nye board.

To vandreture og en halv dag på stranden havde gjort os godt sultne, så vi kørte mod Margaret River, der  ligger længere nede sydpå. Her fandt vi et supermarked, hvor vi kunne købe lidt mad og så kørte vi ud og parkerede ved en strand ca. 8 km udenfor Margaret River og spiste aftensmad med udsigten udover den mørke strand.