tirsdag den 31. maj 2011

"De er sgu så træls de fattige"

Har man sat sine ben på en golfbane, har man helt sikkert også set et par personer som man kunne have mistænkt for at være inspirationen til Fritz og Poul, eller snobberne fra satireprogrammet Rytteriet, som de måske bedre er kendt. Australien har deres egne udgaver af de to snobber, og dem har jeg rig mulighed for at stifte bekendtskab med når jeg frekventerer Wembley Golf Club, som er blevet mit foretrukne golf-sted. Frekventerer er måske så meget sagt, for med et budget der knap rækker til benzin, er det ikke mere end én gang om ugen jeg drager der ud.

Golf møder jagt!

Det er dog ikke for klientellet jeg tager der ud, for som ovenstående billede bevidner er det naturskønt og rigt på dyreliv. Nu strækker mit golfniveau sig kun til at slå en masse bolde væk fra driving-rangen, og da jeg endnu ikke har noget bane-handicap, kan jeg kun drømme om hvor flot resten af de 27 huller ser ud. Jeg nyder dog at komme lidt væk fra eksamenslæsningen og slå et par bolde på både rangen og chipping-greenen som ovenstående er et billede af. Og så gør det da heller ikke noget at man kan føle sig en smule vigtig når man parkerer krigsmaskinen ved siden af en Lamborghini og en Porche.
Afslutningsvis en lille film om de riges bekvemmeligheder - en ny golfbold hver 6. sekund, uden at røre en finger.

1 kommentar: