lørdag den 21. maj 2011

Golf slår spædbørn

Det kan være svært at holde de ellers så trofaste læsere engagerede i blogen, når Cecilie og jeg sjældent har tid til at opdatere den. Vi har derfor måtte sande at vi har mistet terræn til vores største konkurrent "tusindsmil". Det har nu også været en unfair konkurrence, da de har tager beskidte tricks som forlovelse, bryllup, fødsel og babyer i brug. Her på falderebet vil vi dog gøre en sidste indsats for at vinde nogen af vores læsere tilbage, og hvilket andet emne kan tiltrække masserne end... GOLF.

Som den tilbagevendende læser måske kan erindre, meldte jeg mig til et golfkursus over 5 uger. I lørdags var det sidste lektion og med den kyndige vejledning jeg har modtaget, kan jeg mærke at jeg er kommet et godt stykke tættere på det perfekte sving. Der er måske langt fra en ekstremsport som kitesurfing og til golf, som de fleste nok forbinder med rige mennesker og et motionsniveau på højde med et spil skak, men siden jeg blev introduceret til sporten af Cecilies tålmodige forældre, har jeg været bidt af den tekniske sportsgren. Så når Cecilie og jeg har skulle besøge familien Kofoed-Vester, har det da også været med formaningen "nu gider vi altså ikke snakke om golf"når der blev banket på døren. Og stakkels Cecilies mor der har måtte lægge have til, når lillebror Søren og jeg skulle spille golf derude.
Jeg har desværre ikke nogen dokumentation for al min indsats, da min fotograf, Cecilie, ikke har været at finde på engen når jeg står og skyder prøvebolde ud i intetheden. Men at bedømme ud for de mange hundeejere der har stirret på mig, må mit sving se noget så fantastisk ud.

Som alle sportsudøvere vil give mig ret i, må man ikke gå ned på udstyr. Jeg har derfor været ude og købe både golfsæt, taske og den obligatoriske golf-hanske. Herunder ses herligheden da jeg i lørdags skulle ud og vise mig frem i country club'en.



Udstyret er naturligvis en investering i fremtiden og jeg håber det kan komme med til USA. Inden det når så langt har jeg en aftale med nogle kammerater om at gå nogle huller (som det hedder sig på golf-sprog).

2 kommentarer:

  1. Det lyder godt, der er en offentlig golfbane herovre, hvor det vist kun koster 20 USD at gå 18 huller. Jeg finder udstyret frem. Men lad nu være med at købe dig fattig i pro-shoppen, mit rå naturtalent kan man ikke få for penge...

    SvarSlet
  2. Haha, jeg tvivler på at du får et ben til jorden, men hvis du har lyst til at give 20 buck for at gå 18 huller med den nye Tiger, så er jeg klar. Jeg kan vel også opmagasinere mit sæt hos jer til når jeg kommer på besøg.

    SvarSlet