søndag den 27. februar 2011

Work, work, work, work

Eller ikke... Den sidste uges tid har været ren ferietid. Bortset fra at søge efter en lejer, ordne nogle praktiske ting med bilen og lede efter en støvsuger, er vi ellers ved at komme ind i the aussie way of life. Så  den har stået på en masse dage ved stranden og aftener med bbq.

I fredags var vi til O-day Festival, der er arrangeret af studenterforeningen på universitet, som afslutning på orientationsforløbet. Der spillede 4 australske bands, som vi aldrig havde hørt om, men som åbenbart var meget populære; Village Kid, Tim and Jean, The Brown Horn Orchestra og hovednavnet Bag Raiders. Vi var de heldige indehavere af de røde armbånd, som man kun kan få, når man er over 18 år. Så vi kunne komme ind i "voksenområdet", hvor der blev udskænket alkohol. Så de kære små nyudklækkede universitetsstuderende på 17 år (!!) måtte sidde udenfor dette område med deres afslørende gule armbånd.

Bag Raiders koncert
Efter festivalen tog vi videre i byen i Fremantle sammen med en masse af de andre udvekslingsstuderende. I Fremantle er der en lang gågade med masser af barer, restauranter og cafeer, så vi fandt et sted med billiard til Simon og dansegulv til mig - og så var alle glade. Så der blev danset til den lyse morgen...eller indtil sidste tog, så kl 1.30...

Lørdag stod den igen igen på strandtur til Cottesloe Beach. Vi kan ikke få nok af det hvide sand og det krystalblå vand og når der er lovet 44 grader, så er det også det rareste sted at være. Og for dem, der ligesom jeg, har en smule svært ved at komme i vandet i Danmark, selv om sommeren, så kan jeg afsløre at der ingen problemer er her i Perth. Vandet er DEJLIG varmt!!! Både Simon og jeg er i vandet mange mange gange - både for at plaske rundt og hoppe i bølger (har efterhånden slugt mange liter vand efter at være blevet væltet af bølgerne), men også spille frisbee.

Efter 3 timer på stranden var vi godt grillede og undertegnede skulle nok have forladt stranden lidt før, for den sarte vinterhud er åbenbart lidt i chok over strandture i februar måned. Sov bedst på venstre side den nat i hvert fald...

Om aftenen var der arrangeret BBQ i King's Park, så vi tænkte at vi ville tage "Krigsmaskinen" på en jomfrurejse efter dens indregistrering i fredags. Så den hyggede sig på parkeringspladsen med at spise små biler, mens vi spiste store burgere, som masterchef Simon havde lavet.

Krigsmaskinen

Der var også masser af dyreliv i King's Park den aften. Vores canadiske veninde mente at der var tale om ugler... Men der var tale om kookaburras, der er en australsk fugl, der ser således ud:

Kookaburra i King's Park (Ligner ikke just en ugle...)
Dens "sang", hvis det kan kaldes det, lyder som en  høj og hysterisk menneskelatter, hvilket lyder ret absurd. Men en meget smuk og enestående fugl, som I kan læse om, hvis i klikker på linket oven over billedet.

Vi var ret mange mennesker til BBQ - omkring 20 styk. Alle de udvekslingsstuderende er meget sociale og super søde, så der blev snakket, grinet og spist en masse mad indtil det blev for mørkt og myggene blev for mange.

Idag, søndag, har den stået på praktiske gøremål. Vi har været ude og kigge efter nogle billige møbler til vores altan og en støvsuger. Derudover har vi haft besøg af potentielle lejere og selvfølgelig og handlet stort ind til resten af ugen, hvor semesteret jo starter rigtigt op. Jeg har mine første timer imorgen og Simon på onsdag.

Der skal meget til, før det KÆMPE bagagerum bliver fyldt op

Den glade passager med sin chauffør, på vej hjem fra indkøb

1. Hold kæft hvor ser det lækkert ud. Bliver helt misundelig - men det er nu ikke fordi jeg fryser her i Alicante; selvom 44 grader er lidt mere end hvad den spanske middelhavskyst kan være med på. Men 23 grader i sidste uge går også lige an :)

Keep up the good work mht. til bloggen. Det er hyggeligt at følge med. Kunne være man selv skulle kaste sig ud i at lave en blog. Men jeg tvivler nu på jeg ville få skrevet lige så meget som jer.

Ha' det fantastisk - glæder mig til at ses igen til sommer!

PS: Ved I hvornår I kommer hjem, eller hjemrejsen ikke bestilt endnu?

2. Hi Johan

Er glad for at du gider følge med. Det gør det en del nemmere end at man skal maile det samme rundt til folk, hvergang der sker noget nyt.

Vi kommer hjem den 02. august, eller det er i hvert fald det der står på vores billetter, men nu må vi se :-)

Jeg glæder mig også til vi ses til sommer. Så er vi forhåbentlig begge lidt solbrændte. Du kan jo trøste dig med at det kun bliver varmere og varmere der hvor du er, mens temperaturen vil begynde at falde her i takt med at vinteren træder ind. Dog bliver det næppe meget koldere end 20 grader i dagtimerne, så mon ikke vi overlever.