lørdag den 9. april 2011

Besøg fra hjemlandet

Så kom tiden ENDELIG, hvor min dejlige mor kom på besøg!!! I mandags var Simon og jeg ude i lufthavnen og hente min mor i Krigsmaskinen. Efter en hurtig tur forbi supermarkedet, tog vi ned til floden og grillede - den stod på kænguru-bøffer og hot dogs. Mmmm.

BBQ ved floden - med udsigt ind til Perth CBD
Min mor og jeg havde stramt program for næste dag, hvor vi skulle op kl 5.30, for at nå færgen til Rottnest Island.
Ved busstoppestedet kl. 6.25
Efter en lille lur på færgen, var vi klar, parat til cykeltur rundt på øen. Så med snorkeludstyr, madpakke og godt med vand begav vi os ud på eventyr. Der gik ikke lang tid før vi fandt en dejlig strand, hvor vi kunne afprøve vores medbragte snorkeludstyr.

Snorkling ved Little Salmon Bay
Efter en halv times tid i vandet sprang vi på cyklerne igen og tog videre til den næste smukke strand.
Her så vi masser af spændende fisk og koraller - Vi blev faktisk så bidt af at snorkle, at vi besluttede os for at blive der et par timer endnu, så vi kunne spendere endnu mere tid på revet.

På yndlings stranden  "Salmon Bay"

Vores idylliske strandtur endte dog brat, da vi kom op til vores cykler. Pludselig stod der 1 og ikke 2... Min mors cykel var blevet stjålet og i stedet var der efterladt en flad cykel. Hvad gør man så? Jamen, man ringer da til cykeludlejningen og får dem til at bringe en ny cykel ud. Så efter en halv times venten fik vi leveret en sprit ny cykel - med lås! På vores vej tilbage til byen faldt vi over en lille familie af "quokkas" - 4 styks i alt. De havde slået lejr inde i vejkanten og synes det var super hyggeligt at vi sådan kom forbi. Dog virkede de en smule skuffede over at vi ikke havde taget mad med.

Vi var meget betagede af de små dyr, der omringede vores cykler.

Små quokka unger

Men vi regnede ikke med at de små quokkas kunne have os boende natten over, så turen måtte gå videre, så vi kunne nå den sidste færge tilbage til Fremantle.