torsdag den 7. april 2011

En edderkop i paradis

I går onsdag, endte det gode vejr. Efter 70 dage med uafbrudt solskin og dagstemperaturer over de 32 grader, bød onsdagen på lette byger og 25 grader. Det er imidlertid ikke det dagens blogindlæg skal handle om; for selv om Australien for det meste er velsignet med dejligt vejr, masser af vind og flinke mennesker, så er kontinentet også vært for et utal af dyr og insekter der nemt kan slå en ihjel. 
Når man som jeg bruger en stor del af tiden i de hajfyldte farvande, er man konstant på vagt overfor finner i overfladen. I lørdags da jeg var ude og surfe, var det imidlertid ikke de farlige havdyr jeg skulle have koncentreret mig om. Da jeg efter endt surftur stod og riggede af på land, blev jeg nemlig bidt i foden af hvad der må formodes at have været en edderkop. 

Ude og surfe på det lokale spot, kort forinden uheldet fandt sted

Set i bagklogskabens klare lys, var det måske uklogt at gå barfodet rundt midt i et naturreservat. Faktum er at jeg kom til at træde på en klynge planter der voksede tæt på stranden, og jeg mærkede øjeblikkeligt en sviende smerte fra min højre fod. Jeg kiggede kort ned, men fik hverken øje på slanger eller edderkopper. Da kort tid efter returnerede til lejligheden på The Avenue, kunne jeg godt se at noget var galt, for min størrelse 43 fod var allerede blevet en størrelse 44. 

Min hævede og hårde fod med to markeringer efter et par gifttænder

Jeg konkluderede hurtigt, at siden jeg ikke var død indenfor de sidste 10 minutter, så var der ikke så meget andet jeg kunne gøre end at slappe af på sofaen. Min fod fortsatte imidlertid med at hæve og om søndagen kunne jeg ikke have klemt mig ned i en størrelse 45. Mandagen fulgte jeg modvilligt Cecilies råd og gik til lægen. Som forventet kunne de heller ikke gøre meget andet end at give mig nogle piller mod hævelsen og smerten. Langsomt er hævelsen begyndt at fortage sig, og heldigvis har jeg ikke måtte aflyse nogen surfture på fodens bekostning. 
På en lidt anden note, har vi i øjeblikket besøg fra hjemlandet. Cecilies mor er på besøg, og i skrivende stund er hende og Cecilie op nord på hvor de hygger sig med kanoture og sceniske omgivelser. Mere om dette på mandag når de er kommet hjem. Indtil da, god weekend...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar