fredag den 1. april 2011

På tur med MC

Fredag morgen vågnede vi ret trætte efter vores tur til Rottnest Island om torsdagen. Men der var ikke tid til at være træt, så vi pakkede bilen, så vi var klar til vores planlagte roadtrip ned sydpå.
Vores første stop var i Busselton, hvor vi nød solens stråler og gik en tur på den kendte bro, der går 2 km ud i vandet. Her mødte vi en masse fiskere og jeg fik lov at holde en meget slimet og stor blæksprutte, der var helt gennemsigtig.

Busselton
Bagefter skulle vi lige skylle fødderne ved en af de mange vandhaner, der er ved stranden. Jeg tog desværre fejl af håndtaget til at skylle fødderne og håndtaget til bruseren, så jeg endte med at blive pænt våd på ryggen.

ups...
Fra Busselton kørte vi til Cape Naturaliste, hvor vi fandt en øde strand med en masse kænguruer. Så vi slog lejr for natten og kunne ligge i bilen og kigge på, hvad der virkede som milliarder på milliarder af stjerner. Næste morgen vågnede vi igen op til solskin og spiste morgenmad nede ved vandet i vores medbragte campingstole.

Morgenmad ved vandet
Da vi havde pakket bilen sammen og spist morgenmad, kørte vi den korte tur op til Cape Naturaliste, hvorfra vi begav os ud på en vandretur, "Cape to Cape". Det var en smuk tur på knap 7,5 km.

Cape to Cape
Turen gik ud til Sugar Loaf Rock, hvor der var en fantastisk udsigt.

Sugar Loaf Rock
Efter den ret varme gåtur synes vi at vi trængte til et dyp i bølgerne, så vi tog til Yallingup og snorklede rundt og plaskede i bølgerne og kiggede på den surfkonkurrence, der var igang. Om eftermiddagen gik tur så til Yalgorup National Park, hvor Simon og jeg også var, da vi var på roadtrip. Martin og jeg kom til at køre lidt forkert så vi endte inde på nogle meget bumlede grusveje, hvor der var hundredevis a kænguruer, der hoppede rundt i flok og var ret bange da Krigsmaskinen sådan kom og forstyrrede dem - så vi valgte at vende om og finde den rigtige vej.

Det var sidste nat på vores lille tur ned sydpå og næste morgen kørte vi til Perth, hvor Martin skulle nå sit fly tilbage til Perth.

Tak for en fantastisk weekend!!